måndag, april 14, 2008

Idag har jag sjungit

I morse trodde jag faktiskt att min matte fått fnatt, hon tog med sig en burk i fickan när vi skulle gå ut. Och när jag sedan skulle kissa ville hon att jag skulle göra det i burken för hon skulle lämna det till sjukhuset där jag var inlagd för en månad sedan. Men jag tog ner benet varje gång hon skulle försöka så hon fick bara jättelite i burken.
Sen åkte vi till sjukhuset och då sa dom att det behövdes mer, så hon fick gå ut och gå med mig en stund till så att dom fick tillräckligt. Så nu hoppas jag att allt ska vara bra så att jag slipper åka till sjukhuset igen.
Fast när vi åkte hemåt igen stannade vi vid Ängsjögården och där mötte vi Adam och hans matte, så dagen blev i alla fall ganska bra.Vi fick vara lösa en lång stund, ända till jag upptäckte två människor som gick jättelångt borta. Och då kunde jag inte låta bli att springa iväg för att undersöka om dom tillhörde min flock. Jag är ju faktiskt en vallhund och måste ju hålla koll på människorna så att dom inte kommer bort från flocken.
Ja, sen blev det förstås koppel på och vi gick till den lilla indianbyn för att titta trä-tälten och totempålen. Matte sa att indianerna dansar och sjunger framför en totempåle, så jag hoppade förstås upp på stenen framför totempålen och började sjunga. Och visst tog matte en fin bild på mig när jag sjöng?

Inga kommentarer: