onsdag, april 09, 2008

Lilla-matte och jag

I lördags kom min lilla-matte för att hjälpa matte med mig när det var hundkurs. Dom tycker visst att det är lättare när dom är två, för ibland blir jag så lycklig över att träffa alla hundarna så jag bara skäller och skäller.
Och när jag skäller säger dom att det inte går att höra vad hund-tanten säger, så då får en av dom ta med mig på en liten runda så att den andra kan lyssna på hund-tanten.
Det är extra roligt när min lilla-matte kommer med för då får jag visa vad jag och matte tränat på under veckan. Här tänkte hon nog att jag skulle göra "high five", men jag la mig ner istället.
Lilla-matte hade godis i sin mun och jag fick ta godiset från henne. Jag är jätte-försiktig, så det blir liksom en liten puss samtidigt som jag får godis!
Det är väldans roligt när både matte och lilla-matte har mycket godis i fickorna och jag gör nästan vad som helst för en liten bit.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med man gör ju allt för en godis.. Vilken tur att du har två mattar som tränar med dig,, dubbelt upp med godis ju..

Anonym sa...

molle; vad roligt att du tittade in och visst har jag tur som har två mattar!