måndag, april 21, 2008

En riktig lekplats

Vi har varit ute i på lekplatsen i Ängsjö igen och nu hade vi en liten kille med oss. Matte sa att lilla Henry var barnbarn till Adams matte och jag tycker det låter väldigt invecklat. Som vanligt alltså när matte pratar om alla människobarn.
Vi hade i alla fall väldigt roligt på barnens lekplats och jag tycker det är lite konstigt att inte vi hundar har någon egen lekplats. Vi behöver ju också få springa omkring och leka!
När Adam och jag hade sprungit och jagat varandra runt alla trä-tälten blev jag väldigt törstig och passade på att ta mig en slurk ur vattenpölen framför Henry.
Det var väldigt lerigt på marken så jag gick ganska försiktigt så att mina tassar inte skulle bli smutsiga. Och precis när jag stog där började Henry svinga sig över till andra sidan lerpölen.
Så tappade han taget och det plaskade till ordentligt när han landade mitt i pölen. Det stänkte lera överallt och Henry såg ut som en riktig lergubbe, men både Adam och jag kom undan utan att vi blev leriga. Och det var ju tur för våra mattar och oss förstås, att det bara var lilla Henry som måste bada när han kom hem. Synd bara att matte inte hann ta ett kort då Henry låg där i leran!

Inga kommentarer: