söndag, januari 06, 2008

Tassavtryck i snön

Idag har jag varit uppe väldigt tidigt, sov lite dåligt i natt och behövde gå ut tidigare än vanligt. Matte sa att det kanske är grisöronen som jag åt upp igår kväll som spökar i min mage, men det tror inte jag. Skönt var det i alla fall att komma ut.
Och på ängen var det alldeles tyst och stilla, inte några barn som åkte kälke och pulka, så jag fick springa lös en stund. Det var jätteroligt så jag tror nog att jag ska försöka få ut matte så här tidigt varje dag även om hon tycker att jag ska sova.
När jag kom in igen var jag förskräckligt hungrig så vi åt lite frukost både matte och jag. Och sen var jag bara tvungen att gå ut ute på balkongen en stund och nosa runt i snön som kommit. Och då passade jag förstås på att sätta dit mina tassavtryck.

Inga kommentarer: