söndag, januari 06, 2008

Gå på och av bussen

Idag blev det ingen vanlig långpromenad med matte och jag kände ganska fort att allt inte var som det brukar. Vi gick inte den vanliga vägen och vi gick inte förbi min äng där alla barnen brukar vara på dagarna. Och så var mattes kompis, som kör buss på dagarna, med oss.
När vi gått en bra stund så kom vi fram till en plats där en himla massa bussar stog helt stilla. Och jag tyckte det var lite läskigt att gå in dit, det luktade faktiskt inte gott.
Först försvann mattes kompis och sen sa matte att vi skulle gå fram till en buss och kliva på den. Och då la jag mig ner och vägrade först att lyssna på matte, men hon lyckades efter en stund övertala mig med några godbitar och då vågade jag gå ända fram till dörren.
Och sen gick vi in i bussen och det kändes först lite konstigt för jag kände inte igen någon av alla lukterna på bussen. Men matte hade hela fickan full med godis så jag fick visa henne att jag vågade en massa nya saker. Vi gick av och på bussen flera gånger ända till mattes ficka var nästan tom på godisbitar. Det var väldigt roligt men ganska tröttsamt, så när vi kom hem gick jag direkt till min soffhörna där jag somnade direkt.

Inga kommentarer: