torsdag, januari 03, 2008

Snö i pälsen

Idag när vi kom ut var hela marken alldeles vit och det såg jättekonstigt ut tyckte jag. Men så satte jag ner nosen i allt det vita och det var så mjukt och skönt att jag måste borra ner nosen flera gånger.
Matte skrattade och sa att det där vita hette snö och att jag skulle få busa runt i det om jag ville. Vi gick till den lilla parken där jag brukar få springa lös, men där var det alldeles fullt med barn som åkte på några kostiga saker. Dom skrattade och hade hur kul som helst, men jag fick inte springa dit och leka med dom.
Jag satte mig ner och tittade på dom jättelänge för jag ville ju faktiskt vara med. Och när jag reste på mig så var pälsen alldeles full av snö och på mina morrhår satt det små snöklumpar.
Lite senare fick jag i alla fall springa runt i allt det vita och det bara yrde om mig sa matte. Fast när jag sprang omkring så fastnade en massa vit snö under min mage, så matte hade ett sjå att få bort allt innan vi gick in.

Inga kommentarer: