tisdag, januari 01, 2008

Årets första dag

Det har varit en jättekonstig dag idag, vi sov väldigt länge både matte och jag. Jag somnade inte förrän människorna slutade smälla av alla sina raketer och jag tycker nog att det är lite konstigt att människor måste höra höga smällar för att ha roligt.
Och när vi äntligen kom ut på vår morgonpromenad så låg det massor av tomma burkar, trasiga flaskor och annat skräp på gräsplätten där jag brukar leka med mina kompisar.
Så min matte och kompisens matte gick runt där och samlade ihop skräpet innan vi fick gå dit. Och inte var det tal om att vi fick vara lösa och springa runt som vanligt inte! Min matte vill inte att jag ska få glasbitar i tassarna när jag rusar runt så vi får nog se oss om efter en annan gräsplätt att vara på. Trist tycker jag att så många människor förstör för oss hundar.
Det bästa med att det har blivit ett nytt år är att matte har lovat att vi ska börja i en hundskola snart och jag ska få träffa hundar som jag inte träffat förut, så det ska bli jättekul.
Och så har matte lovat att vi ska skriva i bloggen lite oftare för det finns faktiskt en hel massa saker som jag vill berätta för er andra. Och lovar man någon något på nyårsafton så ska man hålla det löftet, det hörde jag minsann att hon sa till sin kompis idag!

Inga kommentarer: