söndag, december 30, 2007

Har ingen lust att lyssna

Matte ville att jag skulle sitta fint idag, men det hade jag ingen riktig lust att göra. Ibland måste jag faktiskt protestera på mitt eget lilla vis.
Jag ville vara lös och springa runt och busa, men matte vägrade släppa loss mig. Hon sa att det var bäst att jag satt fast i kopplet ifall det skulle komma en så´n där stor smäll.
Det är klart att det har smällt väldigt mycket de senaste dagarna och matte har sagt att det kommer att smälla ännu högre snart. Och så har hon släpat runt på mig så nära alla smällare som hon bara har kunnat komma.
Vi har till och med varit i skogen nära skjutbanan för att jag ska vänja mig vid alla smällare. Och just den skogen gillar jag inget vidare eftersom jag aldrig får springa utan koppel där.
Då är det mycket bättre att vara på ängen bakom huset där vi bor, för där brukar jag träffa mina hundkompisar och busa med dem.

Inga kommentarer: