tisdag, januari 29, 2008

Lek, bus och träning

Igår var jag och min bästa kompis Adam ute och gick med våra mattar. Vi gick till stora gräsplanen där vi kan få busa utan koppel. Matte säger att här kan hon på långt håll se om det kommer någon annan hund och då kallar dom in oss.
Dom tycker nog att vi ska träna på allt det som vi lärt oss på hundkursen, men vi tycker att det är mycket roligare att busa med varandra. Fast när vi lekt en stund då blir det en stenhård träning också. Ibland är det lite kul och vi får jättemycket godis om vi gör som dom säger.
Adam är som en riktig liten trasselsudd, han finns överallt och ibland kryper han under mig. Då är det svårt att få ett riktigt grepp om honom och han smiter iväg.
Matte tycker att vi ser ut som ett riktigt yrväder när vi snurrar runt och försöker hänga i pälsen på varandra. Hon säger att det är svårt att ta bilder av oss, men jag förstår inte alls vad hon säger. När man leker och har roligt då måste man faktiskt få röra på sig.

2 kommentarer:

l*eva sa...

Men oj oj...vad Loke har växt!

Inte utan, att jag är lite avundsjuk...skulle gärna vilja ha en *Loke* också...men...får nog nöja mig med lilla lilla Chicko.

Frukostflingan sa...

Ja du l*eva, det är med hundar som det är med barn, små barn små bekymmer, stora barn stora bekymmer, men visst är det för det mesta mysigt!
Alla hundar har dock något gemensamt, de är alltid glada när man kommer hem, de kommer alltid och viftar på svansen och ska "prata" oavsett hur man själv känner sig!