lördag, januari 19, 2008

En ruskig dag

Min lilla-matte kom hem till oss idag och så stuvade hon in både matte och mig i bilen. Jag trodde förstås att vi skulle åka ut till skogen och busa lite, men det gjorde vi inte alls. Hon körde oss till en äng där vi skulle träffa några andra hundar och lära oss en massa saker.
Det regnade och blåste nå´t alldeles förskräckligt och så fick jag inte leka med de andra hundarna när jag ville, så då började jag skälla. Och jag skällde så mycket att matte inte hörde vad den där tränartanten pratade om, så matte fick gå därifrån med mig. Och då tog lilla-matte mig i kopplet och gick runt med mig ganska långt från dom andra hundarna så att matte kunde stå där i regnet och lyssna på tränartanten.
När de andra hundarna tränat en stund gick de hem med sina mattar och då kom tränartanten och pratade med min matte och mig en stund. Hon försökte ge mig godis för att jag skulle vara tyst, men det ville inte jag alls vara med på. Och hennes godis var inte alls lika gott som mattes, så det fick hon behålla.
Den här dagen var en riktig pärs för både matte och mig, vattnet rann ur min päls när jag kom hem och matte sa att hon frös och var blöt ända in på skinnet.
När vi vilat och gosat en stund i soffan började matte träna med mig här hemma. Det var jätteroligt för varje gång jag gjorde som matte ville fick jag mycket godis, så vi får väl se om jag tänker skälla nästa vecka också.

Inga kommentarer: