fredag, januari 18, 2008

Idag smet jag från matte

Idag när vi var ute på vår promenad tillsammans med Adam och hans matte så fick vi som vanligt springa lösa en stund. Matte tränade som vanligt med mig, jag ska komma när hon ropar och jag tycker att det går riktigt bra. Fast det är lite jobbigt ibland att behöva göra som hon säger! Det finns ju så mycket att lukta på och titta på!
Idag så såg jag att kom det en stor hund med sin matte hängande efter i kopplet och då blev jag jätteintresserad. Jag började springa fram till den och glömde nästan att matte ropade på mig. Jag stannade efter ens stund och började motvilligt röra mig mot min matte. Då smet Adam från sin matte och satte högsta fart mot den nya hunden och då kunde jag ju inte låta bli att springa dit jag också!
Ojojoj, vilken fart det blev på våra mattar, de kom efter oss och sen var det kört. Vi fick sen gå i koppel en jättelång stund och det var faktiskt inte så kul. Så nu är det väl bäst att jag försöker tänka mig för innan jag springer iväg nästa gång vi möter en intressant hund.

Inga kommentarer: