torsdag, januari 17, 2008

Min bästa kompis

Nästan varje dag går jag ut med min bästa kompis Adam. Han bor i samma hus som jag och hans matte försöker alltid gå ut med honom på samma tid som min matte går ut med mig.
Vi får slippa kopplet när vi kommit ut på en äng och då springer vi runt och busar ordentligt. Sen har våra mattar bestämt att vi ska komma då de ropar, men det är faktiskt inte så lätt att avbryta våra roliga lekar bara för att dom vill det.
Bäst är det att springa runt när det är blött och geggigt, då tycker våra mattar att vi ser förskräckliga ut i pälsen och så blir det tortyrkammaren för oss när vi kommer hem.
Jag tycker i alla fall att jag lärt mig lyssna på min matte och hon säger ibland att jag är riktigt duktig. Och så har hon börjat prata om att vi ska gå på en kurs för att jag ska bli ännu bättre på att lyssna och Adams matte har också bestämt att dom ska gå samma kurs. Jag hoppas att vi får busa riktigt mycket när det blir kurs.

Inga kommentarer: