tisdag, juni 05, 2007

Ett vakande öga

Här på trappan var det svalt skönt och sitta när solen stekte mitt på dagen. Här har jag en jättebra utsikt över nästan hela gården och jag kan se om det kommer någon på vägen.
Tidigt på morgonen kan jag ibland få se en hare och på kvällen kommer fasantuppen och hälsar på. Jag vill så gärna springa och leka med dom, men jag får inte får matte
Det bästa är ju att jag kan se om matte börjar gräva i rabatterna för då måste jag ju bara få vara med. Jag måste ju hålla ett öga på allt som händer så att jag inte missar något som är roligt.
Fast det är riktigt skönt och sitta här när matte kör omkring med något som kallas gräsklippare också. Det bullrar så mycket så man får nästan ont i öronen och när hon kommer för nära så springer jag in i köket.

Inga kommentarer: