onsdag, juni 06, 2007

Sista dagen på landet

Idag pratar matte om att vi ska ut och åka både bil och båt snart. Vi ska åka till något som heter stan och jag ska tydligen få lära mig en massa nya saker.
Nu vet jag i alla fall vad koppel är och jag stretar inte emot så mycket när vi är ute och går.
Idag gick vi utmed ett fält där en bonde har sått säd och alldeles i kanten står det några konstiga blommor.
När jag sätter nosen mot dem så flyger det iväg en massa små fjun och det är jätte-roligt att försöka fånga dem.
Här har matte just släppt loss mig för att jag ska få springa och leka en stund innan vi åker. Och för en gång skull står jag stilla en stund så matte kan ta ett kort.

2 kommentarer:

Jah Hollis sa...

Lycka till i storstan. Där kanske man får vara lite mer på sin vakt för all trafik och annat man måste se upp med.

Anonym sa...

Tack för att du tittar in till mig, jag lovar att vara försiktig med alla nya saker.