fredag, juni 01, 2007

Bland snören och fransar

Det hade varit fint väder några dagar på landet och matte sa att det skulle bli riktigt skönt att sitta en stund i solen.
Jag trodde först att hon skulle sätta sig ner i gräset så att vi kunde busa, men hon gick ut i ladugården och hämtade en väldigt konstig sak med mycket snören och fransar.
Jag blev förstås jätteglad för jag trodde ju att det var någon ny sorts leksak till mig. Hur kul som helst.
Och så satte hon fast den i någon sorts snöre i ett träd och sa att det var hennes hängstol och inte alls någon leksak för små valpar.
Jag blev förstås lite besviken, men när hon gick därifrån då passade jag minsann på. Jag nådde precis upp till alla fransar och jag kunde inte låta bli att klänga mig fast. Det var jättekul när hela stolen snurrade runt och jag bara följde med runt i en himla fart.

Inga kommentarer: