onsdag, maj 30, 2007

Matte staplade ved

En av dagarna på landet skulle matte stapla upp ved och det gick jättebra, i alla fall i början. Jag fick vara med lite grann i utkanten och tyckte det var jätteroligt att ta de små vedbitarna och släpa runt med på gräsmattan.
Vedstapeln blev riktigt stor, den var rund och fin ganska länge. Matte var väldigt nöjd med resultatet, men när vi hade gått därifrån för att samla ihop alla vedträn som jag släpat ut på gräsmattan hördes ett konstigt ljud.
Matte stönade först lite grann och sen skrattade hon och sa att det var något som såg kul ut. Så hon tog fram kameran och började fotografera från flera håll. Resultatet kan du se på hennes blogg, hon kallade det för en riktig illusion.
Och eftersom jag är väldigt nyfiken så ville jag också ta en titt, fast jag fattar inte riktigt vad en illusion är.

Inga kommentarer: