onsdag, april 30, 2008

Jag hoppar högt

Jag har lärt mig att hoppa upp på stora stenar och gå på stockar som ligger i skogen. Och varje gång matte säger "hopp upp" så hoppar jag för jag vet att matte har godis i fickan och det tar hon upp när jag är duktig.
Och jag tycker att det är jätteroligt att hoppa upp på alla möjliga saker, så när matte och jag är ute på promenad hittar jag nästan alltid något nytt att hoppa upp på.
Här har jag hoppat upp på en jättehög stubbe och den var så stor så jag kunde till och med sätta mig där en stund. Det är bra att komma upp en bit från marken, för man får så bra koll på allting och ser vad som händer långt där borta. Och så fick ju matte en riktigt bra bild på mig!
Det är förstås inte alltid som matte tycker det är så bra att jag hoppar upp på saker. Igår till exempel så hoppade jag upp på ett sån´t där bord som står ute i parken. Hon hade satt sig på bänken och jag tyckte att då får väl jag visa vad jag kan och så hoppade jag.
Matte skrattade åt mig, men sa sen att det nog inte var en bra idé att hoppa upp på bord, för rätt vad det är kan ju någon människa ha satt en kaffekopp eller något annat där. Och människor vill inte ha hundar som hoppar rätt upp i maten.
Tänk att människorna har så svårt att bestämma sig, ena gången ska man hoppa och i den andra får man inte hoppa!

Inga kommentarer: