onsdag, april 02, 2008

Coola Cola

Idag när matte och jag var i parken för att jag skulle träna mig att vara i närheten av fåglar utan att skälla eller dra i kopplet så kom en stor men jättemysig tik fram och hälsade på mig.
Vi fick busa runt en stund fast Cola, som hon heter fick inte vara lös och inte jag heller. Jag försökte trassla in mig i våra koppel för att matte skulle låta mig vara lös, men det gick inte alls.
Colas husse sa att Cola gillar att bada och om hon fick springa lös då skulle hon kasta sig i dammen med alla fåglar. Och det tyckte jag lät lite konstigt för vattnet i dammen ser inget vidare rent ut och jag skulle aldrig komma på tanken att bada där.
Nu hoppas jag förstås att matte tänker gå tillbaka till parken i morgon för jag vill väldigt gärna träffa Cola igen. Hon var så mysig och luktade så gott.

Inga kommentarer: