fredag, maj 23, 2008

Här vaktar jag

När vi är på landet går antingen min matte eller min lilla-matte en sväng med mig på morgonen och då går vi på den lilla åkervägen upp till stora vägen. Det är en ganska lagom promenad för jag hinner nosa upp alla spår efter inkräktare. Kaninspår är det ganska gott om och ibland måste jag bara försöka nosa upp kaninen, för jag känner ju att den varit där alldeles nyligen. Och då drar jag iväg över fälten trots att jag inte får, men man måste ju faktiskt få ha lite roligt ibland.
Här är vi på väg hemåt och då tar jag det lite lugnare, för på tomten finns inga objudna gäster. Dom känner nog lukten av mig och förstår att här vaktar jag både marken och människorna. Och ni kan ju själva se att det är ett ganska stort område som jag måste söka igenom flera gånger varje dag.

Inga kommentarer: