måndag, juli 02, 2007

På landet igen

Efter första dagen på landet var jag verkligen jättetrött och det var riktigt skönt när matte äntligen bäddade åt mig på kvällen. Jag somnade genast och sov rätt länge så här.
Jag fick springa lös utan koppel och halsband hela dagen, men först måste jag ju inspektera hela tomten så att inga främmande djur hade flyttat in. Det luktade lite mystiskt på några ställen och matte sa att det kanske var en igelkott, men jag hittade ingenting.
Och så hittade jag förstås på en massa bus för att få matte att springa efter mig. Jag ställde mig till exempel mitt i hennes trädgårdsland eller grävde runt i en av hennes rabatter. Och varje gång hon skulle gå förbi mig så måste jag faktiskt försöka få tag i ett av hennes byxben.
Min lillamatte var också med, men henne behövde jag inte anstränga mig för att få igång. Hon busade runt med mig i gräset ganska länge och det var efter det som jag blev så här jättetrött.

4 kommentarer:

l*eva sa...

Oj Oj Oj, vad Du har blivit STOR, Loke!
Nu är jag nog rädd för Dig!
Alla som är större än en toypudel...gör mig skräckslagen.
Ser att Du har samma sorts service...täcke och skön säng, som jag.
Det ska va`gott o Leva...om man är en gullig hund.
Vov Vov/Chicko

Anonym sa...

Vov Vov på dig Chiko, är du en toypudel eller är du ännu mindre. Min mattes mamma har en toypudel, men han är så gammal och ganska grinig och vill inte leka med mig!

Anonym sa...

Du Loke om du kollar i min blogg och letar reda på inlägget från 5 juni så finns det en bild på mej i en av mina spagropar.
Men människor blir så griniga när man gjort sån där mysig lerinpackning av pälsen.
Ska visa de nya bilderna framöver.
Bara tekniken ordnar sej.

Anonym sa...

Nu finns det massor med bilder i min blogg.
Matte har skaffat kamera och jag har fått ny dator så det är hur mycket bilder som helst på mej.
Finns nån spagropsbild också.