onsdag, juni 13, 2007

Dagisbarn

Varje gång jag går ut och går med min matte måste vi gå förbi ett jättelångt nät som sitter fast i järnstolpar.
Innanför staketet finns något som matte kallar för dagis och där lämnar de vuxna sina barn varje morgon. Och på kvällen kommer dom för att hämta sina barn igen.
Jag har försökt att gå in där men jag får inte för matte. Hon säger att det bara får finnas människobarn där och det tycker jag är väldigt orättvist.
Jag tycker ju så mycket om alla barnen och skulle gärna busa runt med dom om jag bara fick. Och så skulle jag vilja ha en sån där fin gul väst som alla barnen har.
Nu får jag stå utanför nätet och prata med alla barn istället och det är lite trist, tycker jag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nä Loke det är inte såna svampar jag letar reda på.
Fast du kan nog bli svamphund nu när du vet hur en svamp ser ut.
Mina svampar växer mera i skogen och så luktar de svamp.
Du kommer nog att hitta såna också.
Sån där gul väst har jag.
Finns såna för oss hundar.
Jag får ha min för att synas när det är mörkt och i skogen när det är jägare där. Bara för att de ska se skillnad på mej och andra djur säjer matte.

Anonym sa...

Hej Sigge, vad glad jag blir när du säger att jag nog kan bli svamphund. Och att det finns såna gula västar för oss hundar låter bra och det ska jag tala om för min matte.

Anonym sa...

Hoppas du får en riktigt bra första midsommar.
Jag ska vara på en liten ö i Mälaren och tänker bada massor.
TREVLIG MIDSOMMAR!!!!!!!