måndag, juni 11, 2007

Tomtar i stan

I stan finns det många underliga saker som människorna har gjort och jag gillar att undersöka alla konstiga saker.
På väg ut till parkeringen, som vi går förbi varje morgon, har det kommit upp en jättestor svamp i gräset och där bor det något som matte kallar tomtar.
Dom ser precis ut som små människor och så har dom röda luvor på huvudet. Varje gång vi går förbi dom viftar jag på svansen och försöker prata lite med dom, men dom rör inte på sig. Dom bara tittar på mig!
Jag undrar just om det är sådana här svampar som Sigge svamphund letar efter när han får så mycket godis. Trodde att matte skulle bli glad och ge mig godis när jag hittade den här svampen, men hon skrattade bara och tog det här kortet. Konstigt!
I stan finns det jättemånga människor och jag vill så gärna hälsa på alla som jag möter, men det får jag inte för matte. Hon säger att alla inte tycker om hundar och att några till och med är rädda. Och det förstår jag inte för nästan alla som jag möter tycker att jag är jättegullig.

Inga kommentarer: